Wil het College in Dronten geen Collectieve Zorgverzekering?

donderdag 09 februari 2006 02:04

De ChristenUnie vraagt zich af of het College wel voldoende oog heeft voor de zwakkeren in de samenleving. Er dreigt ook in de Dronter samenleving een steeds groter contrast te ontstaan en dat baart grote zorgen. Onder grote druk van een bijna raadsbrede motie heeft de wethouder nu alsnog snel en uitgebreid zijn plannen bekendgemaakt over de collectieve zorgverzekering in Dronten. Conclusie van het College is dat het grondig moet gebeuren, dat er nog geen noodsignalen zijn terecht gekomen bij de gemeente en ook niet bij de OBD (Overlegorgaan Belangenbehartiging Dronten) en dat in alle rust het een en ander verder uitgezocht moet worden. De uitvoeringskosten zijn volgens het College erg hoog, er moeten allerlei wegen worden bewandeld, maar voorlopig geen Collectieve Ziektekostenverzekering in Dronten.
Zitten dan gemeenten als Lelystad en Elburg te slapen? Zijn zij dan onzorgvuldig geweest? Kent Dronten dan geen minima die geen baat hebben bij een Collectieve Ziektekostenverzekering? De fractie van de ChristenUnie kan dat maar moeilijk geloven en roept de burger op om daarover contact op te nemen met de fractie. Dat kan via het algemene emailadres fractie@dronten.christenunie.nl maar ook telefonisch kunt u de raadsleden van de ChristenUnie bereiken via tel.nr. 0321-380183 (Jaap Oosterveld) of 0321-313673 (Géke Vinke).

Reacties op 'Wil het College in Dronten geen Collectieve Zorgverzekering?'