Afscheid burgemeester Aat de Jonge

Aat de Jonge

Foto: Gemeente Dronten

dinsdag 23 oktober 2018 13:03

Na veertien jaar neemt burgemeester Aat de Jonge eind oktober afscheid van de gemeente Dronten. Een periode waarin veel gebeurd is, en waaraan Aat de Jonge in belangrijke mate heeft bijgedragen. Met zijn afscheid van Dronten komt ook een einde aan een periode van ruim 30 jaar burgemeesterschap. De ChristenUnie-fractie bedankt Aat en zijn echtgenote voor wat zij voor Dronten hebben betekend.

Tijdens de laatste raadsvergadering blikte Aat de Jonge zelf terug op onder andere de vernieuwing van het Redeplein en het centrum van Dronten, de komst van de Hanzelijn, versterking van de Agrofood-sector en de samenwerking in de regio. Niet alleen in het grote, maar ook in de kleine dingen was Aat een betrokken burgemeester:  het persoonlijk contact met inwoners en belangstelling voor wat er in de samenleving plaatsvindt typeren hem.

Vanuit de opeenvolgende gemeenteraadsfracties en door de deelname van Siebe de Graaf, Filip van As en Jaap Oosterveld in het college van burgemeester en wethouders hebben we Aat leren kennen als een bevlogen bestuurder. Bij zijn vertrek passen woorden van dank en waardering. De ChristenUnie wenst Aat en zijn echtgenote Alice alle goeds en bovenal Gods zegen toe op hun verdere levensweg.

Reacties op 'Afscheid burgemeester Aat de Jonge'