Hanze Kwartier.

maandag 17 november 2008 21:01

U zult wel begrepen hebben dat het bovengenoemde kwartier geen kwart van een uur is. Was het dat geweest dan kunnen we nu al spreken over het Hanze decennium, al héél lang geleden een plan om Dronten Noord op te pimpen tot een geweldig woon- en werkgebied met kantoren en plezierjachten in de havens.

Donderdag 13 november 2008 verscheen het zoveelste deel in de commissie van de raad te Dronten. Een nieuwe versie, vernieuwde oude plaatjes met volop oude ideeën.
De ChristenUnie heeft laten weten toch een teleurgesteld gevoel te hebben bij deze herhaling van zetten. Het gevolg was dat wederom geen definitief besluit genomen kon worden. Duidelijkheid werd gevraagd door alle fracties. Zonder die duidelijkheid kun je geen kaders stellen, het toverwoord in de Raad. Kaders om achteraf een handvat te hebben om zaken te corrigeren of aan te vechten.
Zo gaat het Hanzekwartiertje doorgeschoven worden naar december. Dan moet het er echt van komen. De trein komt immers. Dan zul je toch op een fatsoenlijke manier moeten kunnen uitstappen en je weg vervolgen.
Daarnaast is definitief besloten dat er scholen gebouwd gaan worden met een mogelijkheid tot verdere uitbouw in vele "kwartiertjes". Een echte schoolboulevard. Laten we om bij het Frans te blijven het dan ook maar een "Hanze Quartier" gaan noemen. De verwarring "in de tijd" is dan in ieder geval niet meer aanwezig.

Reacties op 'Hanze Kwartier.'