Dronten: Niet opnieuw het wiel uitvinden bij de Wet Werk en Bijstand.

Fietswielwoensdag 29 april 2009 15:49

De fractie van de ChristenUnie in Dronten is blij verrast met het succesvol opereren van de gemeente Lelystad voor veel werkzoekenden in Lelystad. De gemeente Lelystad heeft het gepresteerd om het aantal uitkeringscliënten van 2150 begin 2006 naar 1515 in maart 2009 terug te dringen.

De ChristenUnie-fractie heeft al meerdere keren krachtige signalen richting het Dronter College afgegeven om verdere samenwerking met Lelystad te zoeken. Het succes van Lelystad onderstreept nogmaals de kansen die er liggen in samenwerking met Lelystad.

De gemeente Dronten kent helaas een geheel ander resultaat van het aantal werkzoekenden. Er is al lange tijd stagnatie in de uitstroom. Dronten hoeft het wiel niet zelf uit te vinden. Goede kansen liggen er bij de buurgemeente. Rekening houdend met het eigen karakter van de werkzoekenden in Dronten kan zonder meer nuttig over de Lelystadse schouder worden meegekeken. De fractie doet daarom aan het College een oproep om die kansen niet voorbij te laten gaan, maar met spoed op te pakken. De dreigende toename van de werkloosheid, in het bijzonder van de jeugdwerkloosheid moet op zoveel mogelijk fronten worden aangepakt. Dit kan geen uitstel krijgen.

De ChristenUnie zal dit punt ook in de Raadszaal opnieuw uitdragen. Werkzoekenden in Dronten hebben recht op werk.

Reacties op 'Dronten: Niet opnieuw het wiel uitvinden bij de Wet Werk en Bijstand.'