Kandidatenlijst

woensdag 14 december 2005 14:56

De ChristenUnie Dronten heeft de kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Er zijn 17 kandidaten. De lijst wordt aangevoerd door Siebe de Graaf. De Graaf is nu wethouder. Daarvoor was hij voorzitter van de fractie van de ChristenUnie in Dronten. Hij kent de politieke situatie van Dronten van binnen en van buiten.

Dat geldt ook voor Jaap Oosterveld, de tweede op de lijst. Hij is bezig met zijn eerste periode als raadslid en was daarvoor al geruime tijd werkzaam als fractieassistent.

De plaatsen 3 t/m 8 worden achtereenvolgens ingenomen door Adriaan Goudswaard, Fokke Meijer, Gerard Corjanus, Jan Zuidhof, Truus Kuipers en Hans Bügel. Zij hebben politieke ervaring verkregen als burgerraadslid of  door activiteiten die veel raakvlakken met de politiek hebben. De volgende kandidaten op de lijst hebben zich niet rechtstreeks of al wat langer geleden intensief met de Dronter politiek bezig gehouden. Ook zij zijn  bereid zich in te zetten voor de verwezenlijking van de idealen van de ChristenUnie, ook in Dronten.

Géke Vinke staat niet meer op de lijst. Zij acht de tijd gekomen om zich uit het openbare politieke leven terug te trekken. Dat is jammer, maar wij en de Dronter bevolking zullen haar beslissing moeten respecteren.

Reacties op 'Kandidatenlijst'