Commissievergadering 11 november

kajuit dronten busstationvrijdag 12 november 2010 20:05

Tijdens de commissievergadering van 11 november 2010 wil de ChristenUnie een aantal vragen stellen aan het College.

De vragen richten zich allereerst op de veiligheid. Tijdens de fractievergadering van de CU afgelopen dinsdag werd een aantal opmerkingen gemaakt over de fietsveiligheid. Volgens meerdere leden van de fractie is er op sommige punten meer dan onduidelijkheid. Zeg nu zelf, je staat op een kruising, maar rechtdoor kan niet meer, rechts wordt geadviseerd, maar je wilt links….

En wat te denken van het feit dat de gemeente helemaal geen reservering doet voor preventieve activiteiten van de Meerkanten. Ach, je moet bezuinigen en dan laat je hier en daar wat liggen.

De laatste vraag is door recente gebeurtenissen heel actueel, helaas.

De CU ziet uit naar de beantwoording van deze vragen.

Deze luiden als volgt:

1. Nu de fietspaden aan o.a. de Zuid fors onder handen worden genomen wil de ChristenUnie nogmaals de aandacht vragen voor verkeersonduidelijke situaties die vooral liggen op het terrein van al dan niet tweezijdige fietspaden. Nu is er echt de kans om de verkeerssituaties te verbeteren. Daarbij komt nog weer een nieuwe onduidelijkheid: vanuit de Sluis is er niet meer de mogelijkheid om vanaf het station de straat over te steken richting moskee en Almere College. De fietser kan nu rechtsaf  volgens het bekende blauwe fietsbord. Linksaf is echter niet verboden, maar wordt ook niet aangegeven dat dat wel kan. Ook naar de rotonde bij het busstation zijn de onduidelijkheden onverminderd. Nogmaals de vraag aan het College of u hierin zo spoedig mogelijk helderheid voor de verkeersdeelnemers kunt verschaffen.
  2. Bij de presentatie op 10 november van Meerkanten GGz, georganiseerd door de OBD werd gesteld dat de gemeente Dronten als enige van alle 6 gemeenten in Flevoland binnen de WMO geen financiële middelen heeft gereserveerd voor de preventieve activiteiten van Meerkanten GGz. Wilt u aangeven of dit juist is en als dat het geval is, wilt u dan ook uw afweging in deze commissie weergeven?
  3. De fractie van de ChristenUnie vernam dat inmiddels al meer dan 2% (ruim duizend?) van de Dronter inwoners bestaat uit inwoners afkomstig uit Polen. Vanuit het recente verleden hebben we geleerd dat het van het grootste belang is om zo spoedig mogelijk een goed inburgeringsprogramma aan te bieden. Kunt u aangeven hoe dit beleid er in Dronten uit ziet?

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht