ChristenUnie Dronten op pad voor een duurzame wereld

Regioracedinsdag 09 maart 2021 14:31

Kiezen voor wat ècht telt. Dat is de slogan van de ChristenUnie. Om te laten zien welke duurzame keuzes en initiatieven er genomen worden in Nederland is zaterdag 6 maart de regiorace gelanceerd.

Vanuit het hele land brachten 100 afdelingen hun keuzes voor wat echt belangrijk is naar het partijbureau in Amersfoort. Dit deden we uiteraard op een duurzame manier. Om 14.30 uur mochten we onder de nieuwe zonnepanelen van het gemeentehuis in Dronten de delegatie vanuit Urk ontvangen. Een kleine groep energieke fietsers kwam heerlijk uitgewaaid de koker met initiatieven overdragen.

Wij als ChristenUnie Dronten hadden een extraatje. Naast onze eigen geschreven bijdrage, hadden we ter illustratie ook nog twee voorwerpen om mee te geven: een appelboompje en een waka waka (een op zonnepanelen op te laden zaklamp). Dit ter illustratie van onze initiatieven hier in Dronten.

Helaas konden wij niet op de fiets naar de volgende estafetteplek, Almere, omdat we de afstand niet op tijd zouden kunnen overbruggen. Maar hierdoor lieten we ons niet uit het veld slaan. Met een elektrische auto (opgeladen onder de zonnepanelen), mondkapjes, de koker vol goede ideeën en onze cadeautjes in de achterbak, gingen Justin den Harder en Jan de Jager op pad.

Ons duo wist zo op tijd de koker en spullen door te geven aan de volgende enthousiaste ploeg in Almere. We wensen Gert-Jan Segers en de rest van de mensen in het partijbureau heel veel inspiratie en wijsheid om al deze prachtige initiatieven een goede uitwerking te geven na de verkiezingstijd.

Verslag: Bibiche Fischer