image1-smallmaandag 03 juli 2017 21:08

In de Algemene Beschouwingen heeft de fractie van de ChristenUnie een amendement en een motie ingediend. Beide bijdragen konden rekenen op steun van de gemeenteraad. Resultaat is een gratis watertappunt en waterputten in ontwikkelingslanden. En een onderzoek naar gratis VOG's voor vrijwilligers.

Vorige week is in de raadsvergadering de Kadernota besproken. De fractie van de ChristenUnie heeft een amendement ingediend op de Kadernota, dat met steun van de wethouder door de hele Raad is aangenomen. Resultaat is dat u binnenkort in Dronten gratis kraanwater kunnen tappen voor in uw eigen waterfles. Goed voor het milieu, goed voor onze gezondheid, en goed voor ontwikkelingslanden. Want voor elk watertappunt slaat Join The Pipe daar een waterput! Dat sluit prachtig aan bij de speerpunten van de ChristenUnie: aandacht voor het milieu en zorg voor mensen die dat nodig hebben.

Ook is onze motie aangenomen voor een onderzoek naar gratis verstrekken van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) voor vrijwilligers. Op dit moment is een VOG al gratis voor vrijwilligers die werken met kinderen of met mensen met een verstandelijke beperking, maar nog niet voor mensen die bijvoorbeeld vluchtelingen helpen, of mensen helpen met hun financiën, die ouderen helpen, enzovoort. Omdat we als ChristenUnie blij zijn met vrijwilligers en hen graag ondersteunen hebben we een motie ingediend om te onderzoeken of deze verklaringen aan hen ook gratis kunnen worden verstrekt. Ook dit voorstel van ons werd door de wethouder ondersteund en is door de volledige raad aangenomen.

We zijn erg blij met dit resultaat!

Jaap Oosterveld heeft voor de ChristenUnie de Algemene Beschouwingen van deze raadsperiode gelezen. U kunt zijn bijdrage hier terugluisteren: https://channel.royalcast.com/webcast/gemeentedronten/20170629_1?start=1344525

Reacties op 'Watertappunt en gratis VOG resultaat van ChristenUnie bij Algemene Beschouwingen'