ChristenUnie fractie zamelt Taxus snoeisel in tegen kanker

Taxus Actie 1maandag 17 juli 2017 08:23

Tijdens de algemene beschouwingen in 2016 zette de ChristenUnie zich in voor de strijd tegen kanker. Dat deed de fractie met een motie voor een inzamelpunt voor Taxus snoeisel. Met als gevolg dat het college van Dronten vervolgens besloot deel te nemen aan deze actie met de naam ‘Snoeihard tegen kanker’. De ChristenUnie fractie is meteen snoeihard aan de slag gegaan. Er zijn taxusbomen genoeg in Dronten die gesnoeid kunnen worden om mensenlevens te redden.

De jonge uitlopers van taxusbomen en –struiken vormen namelijk een belangrijke grondstof voor een medicijn tegen kanker. Het gaat dan specifiek om uitlopers van de Taxus Baccata. De fractie van de ChristenUnie vond dit zo’n goed doel, dat het daarom aandacht heeft gevraagd voor deze mogelijkheid.  De uitlopers van de Taxushaag mogen niet verdwijnen in de GTF-container terwijl het op de juiste manier ingeleverd kan bijdragen aan de bestrijding van kanker. Wie zou niet willen bijdragen aan de strijd tegen deze slopende ziekte? Het speciaal opvangen van het snoeisel en het inleveren in de speciale container is een kleine moeite met grote gevolgen. Daarom zetten de ChristenUnie zich met woord én daad in voor de goede doel.

De gemeente Dronten heeft zich officieel aangemeld bij de organisatie Taxus voor Hoop voor deelname vanaf 2016 en dat voor de gebruikelijke termijn van 3 jaar.  De inzameling vindt plaats in de periode medio juni tot eind augustus. De container is te vinden in de milieustraat op de gemeentewerf in Dronten. Meer informatie over de actie en de doelstellingen is te vinden op www.taxusvoorhoop.nl

Reacties op 'ChristenUnie fractie zamelt Taxus snoeisel in tegen kanker'