Jaap Oosterveld zet zich in voor 'waardig ouder worden'

Jaap Oosterveld - waardig ouder wordenmaandag 12 maart 2018 23:46

Zaterdag 10 maart ging onze lijsttrekker Jaap Oosterveld naar Utrecht, samen met veel andere lijsttrekkers en raadsleden uit heel Nederland. Daar ondertekenden zij samen de lokale versie van het manifest "Waardig Ouder Worden". Want ook in Dronten willen wij een samenleving waarin we omzien naar elkaar en waar elk leven waardevol is.

Mensen blijven steeds langer in hun eigen huis wonen. Er wordt steeds vaker een beroep gedaan op vrijwilligers en mantelzorgers. Daarom spreekt ook ChristenUnie Dronten door het ondertekenen van dit manifest uit zich te zullen inzetten voor een lokale aanpak van eenzaamheid, een dementievriendelijke gemeente, aantrekkelijk vrijwilligerswerk, goede ondersteuning voor mantelzorgers, zorg op maat en betaalbaar sporten en bewegen. Voor deze onderwerpen wil Jaap Oosterveld zich de komende jaren hard maken.

In alle drukte in Utrecht heeft Jaap nog een boeiend gesprek gehad met ChristenUnie-minister Arie Slob. U kunt daarvan hier een deel terugkijken:

Reacties op 'Jaap Oosterveld zet zich in voor 'waardig ouder worden''