Leden ChristenUnie Dronten geven fiat aan verkiezingsprogramma.

gastenboekvrijdag 11 december 2009 14:00

De leden van de CrhristenUnie afdeling Dronten geven fiat aan het verkiezingsprogramma.

Op de leden vergadering van de ChristenUnie in  Dronten is het verkiezingsprogramma goedgekeurd.

Jaap Oosterveld, lijsttrekker van de ChristenUnie vond het best spannend.

Samen met andere fractiegenoten hebben ze het stuk geschreven. Het was een zware klus, maar nu kunnen we ook een mooi programma presenteren.

De ChristenUnie wil zich sterk maken voor duurzaamheid,

Onder het kopje “Duurzame leefomgeving”  kan men lezen: lange tijd ging het om kwantiteit, er moest immers gebouwd worden. Daarbij is de balans wat zoekgeraakt.

De ChristenUnie wil zich sterk maken voor herontwikkeling/herstructurering en zich richten op voldoende groene gebieden in en rond de kernen. Want kwaliteit van de leefomgeving wordt sterk bepaald door bebouwing maar ook door de openbare ruimte.

Ook vind de ChristenUnie dat de gemeente Dronten het goede voorbeeld moet geven door consequent te kiezen voor duurzame goederen en diensten. Dronten behoort zich een plek te verwerven in de gelederen van Fair Trade gemeenten. Ook andere beleidsterreinen van de gemeente zullen, als het aan de ChristenUnie ligt, langs de lat van duurzaam beleid worden gelegd. Te denken valt onder meer aan het toepassen van ledverlichting in de openbare ruimte en nieuwe te herstructureren wijken duurzaam in te richten.

Het is belangrijk dat onze inwoners van jongs af aan bewust leren nadenken over een gezond en duurzaam leefmilieu. Daarom zal hernieuwde aandacht moeten komen voor natuur- en milieueducatie op scholen.

De ChristenUnie Dronten wil meewerken aan een stukje bewustwording daarom:

Wie streeft naar een duurzame balans, kiest voor de ChristenUnie!

Reacties op 'Leden ChristenUnie Dronten geven fiat aan verkiezingsprogramma.'