Kwaliteit noodzakelijke jeugdzorg in Dronten en de kosten.

schoolbord_100x100dinsdag 10 november 2015 00:00

De ChristenUnie Dronten heeft het College vragen gesteld over de kwaliteit van de jeugdzorg. Aanleiding was dat de Kinderombudsman zijn grote zorg uitte omdat hij nadrukkelijk signaleert dat de kwaliteit van de jeugdzorg ondergeschikt gemaakt wordt aan de kosten. Zo meldt hij een situatie waarbij noodzakelijke zorg of therapie aan een jongere werd uitgesteld omdat 2 gemeenten met elkaar aan het ruziën zijn over wie welk deel van de gemeente moet betalen.
Wethouder Peter van Bergen antwoordde dat in Dronten dergelijke toestanden niet voorkomen. De kwaliteit van de jeugdzorg staat voorop en niet de kosten op de wijze zoals de kinderombudsman dat meldde. Jeugdzorg zal een jongere niet worden onthouden vanwege de kosten zo verzekerde de wethouder de fractie in de gemeenteraadsvergadering.
De ChristenUnie is blij met dat antwoord en houdt de vinger aan de pols. Ook daarin wil de ChristenUnie Dronten Hart en Oor zijn voor Dronten. Wanneer u dit leest en toch andere signalen heeft, dan wil de fractie van de ChristenUnie dat graag van u horen. En dat niet alleen, er zal ook werk van gemaakt worden.