Waarde(n)vol op weg naar de verkiezingen

IMG_5090bvrijdag 08 december 2017 08:47

Tijdens de ledenvergadering van 6 december jl. werd met unanieme stemmen de kandidatenlijst voor de verkiezingen in maart vastgesteld. Een prachtige lijst met maar liefst 27 kandidaten!

Jaap Oosterveld, die zelf voor de derde keer de rol van lijsttrekker op zich neemt, is hier zeer content mee. ‘Een lijst om trots op te zijn; zoveel enthousiaste kandidaten, ik heb dit nog nooit meegemaakt!’

In de top 6 staan bekende namen zoals Marianne Witteveen (raadslid), Marloes Hotting (burgerraadslid) en Roelof Siepel (tot december Statenlid), maar ook relatief onbekende als Ingrid Paalman en Michel Degenhardt. Om de volledige lijst te bekijken, klik hier.

Hetzelfde enthousiasme als over de kandidatenlijst straalde er bij de lijsttrekker vanaf bij het presenteren van het verkiezingsprogramma. Een programma dat als titel heeft meegekregen: ‘Waarde(n)vol Dronten’. Hiermee willen we uitstralen dat we willen staan voor dat wat waardevol is in onze gemeente, dat we aandacht vragen voor waardevolle initiatieven, instellingen en mensen. Aan de hand van een aantal speerpunten wordt dit overzichtelijk en behapbaar gemaakt.

De komende drie maanden zullen we steeds zichtbaar zijn, bij verschillende acties en activiteiten maar ook op internet. Volgt u ons al op Facebook en Twitter? Via deze kanalen blijft u op de hoogte.

Tijdens de ledenvergadering werd herhaaldelijk Micha 6:8 aangehaald, een tekst die ook in het verkiezingsprogramma staat. ‘Er is jou, mens, gezegd wat goed is, je weet wat de HEER van je wil: niet anders dan recht te doen, trouw te betrachten en nederig de weg te gaan van je God.’

Met die instelling en met veel energie en enthousiasme gaan we de verkiezingen in!