Vrijwilligers Voedselbank waardevol voor Dronten!

IMG_6476amaandag 11 december 2017 13:29

Vrijwilligers zijn van onschatbare waarde voor een samenleving. Daarom vonden we de Nationale Dag van de Vrijwilliger (7 december) een prachtige gelegenheid om de vrijwilligers van de Voedselbank eens in het zonnetje te zetten.

Jaap Oosterveld en Marloes Hotting brachten in de eerste sneeuw van het jaar een grote taart bij de Voedselbank.
Elke vrijdagmorgen wordt hier hard gewerkt om zo'n 140 boodschappenpakketten samen te stellen voor 460 personen in Dronten. Er wordt naar gestreefd om zowel verse groenten en fruit als houdbare basisproducten voor verschillende huishoudgroottes uit te kunnen delen. Op vrijdagmiddag worden de pakketten uitgereikt. De vrijwilligers zijn zes dagen in de week actief; het voedsel wordt door hen bij verschillende supermarkten, bakkers etc opgehaald en op locatie bewaard tot de pakketten worden samengesteld. Sommigen doen dit werk al bijna tien jaar. Wat zijn deze vrijwilligers waardevol voor Dronten!