vrijdag 20 april 2012 00:00

Tweede Kamerfractie ChristenUnie vraagt uitstel debat Lelystad Airport.

Morgen, donderdag 19 april staat op de agenda van het Algemeen Overleg (AO) van de Commissie Infrastructuur en Milieu ook het Alders Akkoord Lelystad.

De reden van dit verzoek is dat nu veel sneller dan verwacht dit overleg in Den Haag plaatsvindt. Ook op de voorlichtingsbijeenkomst van dhr. Alders is verteld dat de behandeling in de Tweede Kamer nog enige tijd op zich zou laten wachten. Door de pijlsnelle behandeling in Den Haag hebben de gemeenten nauwelijks de gelegenheid gehad om informatie aan de Tweede Kamerfracties te geven. Daarnaast is de voorbereiding in Den Haag in ieder geval voor de CU-fractie tekort. De eerste reacties van de gemeenten liggen nog nauwelijks bij de Tweede Kamerfracties.

Bovendien zal dhr. Alders ook nog bij enkele gemeenten op de Veluwe toelichting geven op het akkoord.

De totstandkoming van het akkoord heeft jaren gekost, waarom dan nu deze haast? De ChristenUnie vindt het van belang dat gemeenten en maatschappelijke organisaties voldoende tijd krijgen om te reageren. Daarom het voorstel van de Tweede Kamerfractie van de CU om het nu van de agenda te halen en te agenderen in een apart AO na het meireces. Dit bevordert de zorgvuldigheid van dit belangrijke akkoord en kan op deze wijze ook alle aandacht krijgen die het verdient.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Nadere info:

Jaap Oosterveld

Fractievoorzitter pastedGraphic.pdfDronten.

Mobiel: 06-55196058

jaapoosterveld@jaapoosterveld.nl

Reacties op 'PERSTBERICHT - Tweede Kamerfractie ChristenUnie vraagt uitstel debat Lelystad Airport.'